قیمت امروز انواع موبایل (۸ مرداد ۱۴۰۳) | سامسونگی‌های پرطرفدار و شیائومی‌های خوش قیمت در مشهد چند؟ خرید تضمینی گندم مازاد کشاورزان خراسان رضوی از مرز ۵۰۰ هزار تن گذر کرد نرخ امروز طلا در مشهد اعلام شد (۸ مرداد ۱۴۰۳) | سکه یک قدم تا ۴۲ میلیونی‌شدن ریزش ۳۰ هزار واحدی شاخص بورس یک روز پس از تنفیذ | گزارش وضعیت بازار سهام (۸ مرداد ۱۴۰۳) آخرین نرخ ارز‌های مبادله‌ای (۸ مرداد ۱۴۰۳) | افزایش قیمت دلار، یورو و درهم آیا واردات خودروهای کارکرده متوقف شده است؟ بررسی قیمت امروز خودرو‌های خارجی (۸ مرداد ۱۴۰۳) | کاهش ۱ تا ۲۰ میلیون تومانی قیمت‌ها بررسی قیمت امروز خودرو‌های داخلی (۸ مرداد ۱۴۰۳) | کاهش ۱۲ میلیونی قیمت پژو محبوب جوانان قیمت امروز دلار، طلا، سکه و ارز دیجیتال (۸ مرداد ۱۴۰۳) | افزایش قیمت‌ها در بازار طلا شرایط ثبت نام خودرو برقی ایران خودرو اعلام شد + جزئیات (۸ مرداد ۱۴۰۳) قیمت امروز میوه و صیفی‌جات در مشهد اعلام شد (۸ مرداد ۱۴۰۳) | هلو انجیری چند؟ درگیری در جنوب لبنان و گسترش منازعات در خاورمیانه هراس به جان بازارهای جهانی انداخت ۶۸ درصد مشترکان گاز خراسان رضوی مشمول پاداش شدند جریمه سد معبر با وسایل نقلیه چقدر است؟ رشد نسبی عملکرد دستگاه‌های اجرایی خراسان رضوی عبور مصرف برق از بدبینانه‌ترین سناریوی پیش‌بینی شده حل مشکلات تولید با اتکا بر نیروی جوان و مهندسی معکوس  افزایش بیش از حد مصرف برق به بخشی از شبکه برق مشهد خسارت زد (۷ مرداد ۱۴۰۳) قیمت موبایل‌های آنر امروز چند شد؟ (۷ مرداد ۱۴۰۳) انتصاب مدیرعامل جدید منطقه ویژه اقتصادی سرخس افزایش ۸ درصدی مصرف برق مشهد نسبت به سال گذشته | شبکه‌های برق تحت فشارند اما قطعی گزارش نشده است ۸۱ درصد حجم مخازن سد‌های خراسان رضوی خالی از آب است موجودی خزانه دولت در زمان تحویل به دولت چهاردهم چقدر است؟ ورود شورای رقابت به افزایش قیمت جدید خودروسازان داخلی فروش غیرحضوری ارز اربعین از امروز یکشنبه (۷ مرداد ۱۴۰۳) آغاز شد + جزئیات پلمب ۴۱ واحد صنفی به‌دلیل به‌کارگیری اتباع خارجی در مشهد (۷ مرداد ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

قطعه ۴ راه‌آهن خواف-هرات با سرمایه ایتالیایی‌ها ساخته می شود

  • کد خبر: ۵۲۱۲۳
  • ۱۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۳
قطعه ۴ راه‌آهن خواف-هرات با سرمایه ایتالیایی‌ها ساخته می شود
به گفته مسئولان قرار است پروژه راه‌آهن خواف به هرات در سه قطعه از چهار قطعه این پروژه در ۲۰ آذر افتتاح شود.
امیررضا وثوقی | شهرآرانیوز؛ به گفته مسئولان قرار است پروژه راه‌آهن خواف به هرات در سه قطعه از چهار قطعه این پروژه در ۲۰ آذر افتتاح شود. کلان‌پروژه‌ای که گام ابتدایی برای ایجاد زیرساخت ترانزیتی و مراوداتی در منطقه و حرکتی رو به جلو برای تحقق آرزوی دیرینه اتصال چین، هند و کشور‌های آسیای میانه به کشور‌های اروپایی محسوب می‌شود. در همین راستا متولیان کشوری و استانی دیروز با حضور در جمع خبرنگاران مشهدی، پاسخگوی برخی ابهام‌ها درباره این طرح بزرگ ملی بودند.

معاون ساخت‌وتوسعه راه‌آهن شرکت ساخت‌وتوسعه زیربنا‌های حمل ونقل کشور در این نشست، در پاسخ به پرسش خبرنگار شهرآرا درباره پیش‌بینی یا تضمینی در زمینه اجرای قطعه باقی‌مانده از این پروژه و همچنین امید به اتصال این خط ریلی به کشور‌های آسیای میانه و چین، گفت: کشورمان تابه‌حال راه‌آهنی با این مشخصات و ظرفیت نداشته است. در جلسات متعدد با مسئولان افغانستانی، آن‌ها اعلام کرده‌اند که با جدیت پیگیر ساخت قطعه چهارم این پروژه هستند. عباس خطیبی افزود: قطعه چهارم پروژه که ۸۵ کیلومتر است، در دو مرحله اجرا می‌شود. فاز اول این قطعه، باقی مانده است که طبق وعده، راه‌آهن افغانستان هم‌زمان با افتتاح و راه‌اندازی سه قطعه دیگر پروژه آغاز خواهد شد.
 
وی ادامه داد: منابع این پروژه را شرکت ایتالیایی تامین کرده است و پیمانکار کشور قزاقستان، برنده مناقصه شده است و همچنین این نوید را داده‌اند که طراحی فاز بعدی پروژه تا فرودگاه هرات به‌زودی به اتمام برسد و مناقصه آن به‌زودی برگزار می‌شود. همچنین مسئولان راه‌آهن این کشور درباره اتصال مزارشریف به هرات، برنامه‌های جامعی دارند که در آینده نزدیک اجرا خواهد شد. وی تاکید کرد: از بابت تکمیل این پروژه نگران نیستیم و با جدیتی که در طرف مقابل دیده‌ایم، حداکثر تا یک سال آینده فاز اول این قطعه ساخته خواهد شد و به بهره‌برداری خواهد رسید.

معاون ساخت‌وتوسعه راه‌آهن، بنادر و فرودگاه‌های کشور درباره ایجاد امنیت این خط راه‌آهن دربرابر اقدامات احتمالی گروه‌های شبه‌نظامی گفت: از سه سال گذشته بر این موضوع تاکید کرده‌ایم که تابه‌حال افغانستان در تامین امنیت دو قطعه ساخته‌شده از این طرح در کشور خودشان، عملکرد خوبی داشته است، با این حال نیرو‌های امنیتی هنوز در منطقه حضور دارند و این شبکه حفاظتی در زمان اجرا و بهره‌برداری از این راه‌آهن، کماکان حضور خواهند داشت. خطیبی با اشاره به افزایش ضریب‌امنیتی راه‌آهن خواف‌-هرات افزود: والی هرات، دستوری برای ایجاد پاسگاه‌هایی متعدد در تمام طول این مسیر ۶۲ کیلومتری داده است که بخشی از آن ساخته شده است و بخش دیگر درحال ساخت است. با تکمیل این پاسگاه‌ها، یک گردان نیروی نظامی، امنیت این خط را تامین خواهند کرد.
 
وی با بیان اینکه ابتدا موضوع باربری این خط اجرا خواهد شد، افزود: همه زیرساخت‌های لازم برای حمل مسافر ایجاد شده است که پس از هماهنگی‌های اجرایی بین ایران و افغانستان، می‌توان از ظرفیت‌های مسافربری این خط برای پوشش خدمات ترابری ریلی حدود ۵/۱ میلیون نفر از مردم کشور افغانستان در منطقه هرات استفاده کرد. خطیبی با اشاره به اینکه هرات و خراسان‌رضوی، قطب صادراتی و اقتصادی دو کشور محسوب می‌شوند، اظهار کرد: این پروژه قدم اول برای ایجاد کریدور بزرگ منطقه‌ای است و همچنین فضای خوبی برای امکان ارتباط شبکه ریلی به بندر‌های جنوبی و کشور‌های عراق و سوریه فراهم خواهد کرد. امیدواریم افغانستان این خط ریلی را تا مزارشریف ادامه دهد تا شاهد تحقق کریدور بیم‌المللی در منطقه باشیم.

سید کمال‌الدین میرجعفریان، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی نیز با بیان اینکه مراودات ترانزیتی مزایای اقتصادی بسیاری برای کشور به دنبال دارد، گفت: پروژه ریلی خواف هرات یک ابرپروژه‌ای است که علاوه بر تکمیل پروژه راه‌آهن بافق، مشهد، تربت حیدریه، سنگان و هرات، یک کریدور بین‌المللی بین جمهوری اسلامی ایران و افغانستان ایجاد می‌کند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->